Límits de les ressenyes negatives

La publicació d'una ressenya en una web valorant els productes i els serveis té conseqüències, tant per al propietari de la plataforma com per a qui l'escriu.

Límits de les ressenyes negatives

Sol·licitar als clients que donin la seva opinió és una pràctica habitual i una bona manera de destacar sobre la competència, ja que les opinions d'altres clients solen fer que els futurs compradors s'acabin de decidir. Ara bé, per llei, els propietaris de les plataformes en línia han de vetllar pel contingut veraç i lícit dels seus llocs web:

  • Competència i consum. Publicar ressenyes falses o pagar per obtenir ressenyes positives de tercers es considera competència deslleial. En aquest sentit, cal informar amb garanties les persones consumidores sobre si les ressenyes que apareixen en un portal han estat efectivament realitzades per consumidors, així com sobre la manera com es processen.
  • Altra legislació. A més, en funció del contingut de les ressenyes, es podrien infringir altres regulacions, com ara la normativa de protecció de dades si es proporciona informació privada de tercers. En aquest cas, la vostra empresa hauria de procedir a esborrar aquestes dades immediatament o, en cas contrari, podria haver de respondre.

Ara bé, aquesta responsabilitat va en tots dos sentits. Per tant, qui escriu la ressenya també respondrà si, per exemple, no es limita a mostrar la seva disconformitat amb el servei (cosa que seria lícita) i també proporciona dades falses sobre activitats il·lícites de l'empresa o profereix injúries o calúmnies que vulneren el seu honor. En aquests casos, se'l podrà reclamar i podria haver de pagar multes i indemnitzacions.

Els nostres assessors us informaran sobre com establir un sistema per vigilar i garantir les vostres ressenyes d'acord amb la legislació vigent i, en cas de rebre ressenyes negatives, us indicaran si són legítimes o us en podeu defensar.

 

 


Subscrigui's al nostre newsletter